10 signálů, že opět vzdáváte hubnutí

10.01.2017 14:19


  • Jen zlomku lidí se podaří zhubnout na první pokus
  • Při hubnutí je nutné překonávat velké množství překážek, často těch, které máme v hlavě
  • Zhubnutí je pro většinu lidí velkým osobním úspěchem. I když by se mohlo zdát, že je to snadné, opak je pravdou. Mnoho lidí to zkouší opakovaně, jiné diety, jiná cvičení... přesto to často nevyjde. Někteří lidé jsou tzv. věční dietáři, kteří pouze mění diety, ale s hubnutím nikdy nekončí.

    Snažíte-li se i vy hubnout, pak byste měli znát 10 nejčastějších signálů, které mohou ukazovat na to, že to ani tentokrát nebude úspěšné. My je dobře známe a také víme, co dělat, aby vám hubnutí nepřekazily.

    1. Bojíte se neúspěchu

    Snažíte se dodržovat všechny rady, děláte, co můžete, ale přesto se bojíte, že to opět nevyjde. Nezdary z minulosti vám kazí náladu a odhodlání pokračovat dále. Základem je nebát se neúspěchu. I když právě tato dieta nevyjde, tak je to poučení... třeba, že hubnutí dietami na vás vůbec nefunguje. Nebojte se neúspěchu a zkuste to znovu.

    2. Chcete zhubnout do šatů

    Do šatů, do plavek, to jsou nejčastější motivace, které lidi "nutí" zhubnout. Ovšem ve skutečnosti jsou velmi slabé, především ve chvílích, kdy potřebujete silnou vůli k tomu, abyste si nedali nějaký ten zákusek. Hned ze začátku si najděte skutečně silnou motivaci a důvod, proč chcete zhubnout.

    3. Trávíte čas přemítáním o náročnosti

    Hodiny času jste promarnili tím, že si představujete všechny aspekty hubnutí a to, jak neskutečně náročné bude všechen přebytečný tuk shodit. Zdravý životní styl není krátkodobá záležitost, ale ani příliš těžká. Místo představ se zkuste zamyslet nad jedinou malou změnou, která není náročná, ale pomůže vám v hubnutí. Po čase jich bude tolik, že i bez větší námahy se vám podařilo změnit životosprávu.

    4. Sázíte na zázraky

    Rozhodli jste se vyzkoušet něco, co slibuje hubnutí bez námahy. Žádné cvičení ani změna jídelníčku, prostě budete "zázračně" hubnout. I kdybyste si koupili nejdražší talisman na hubnutí, tak nebude fungovat. Je to prosté - zázraky neexistují. Nevěřte, že "to půjde samo" a raději věnujte hubnutí alespoň trochu energie, výsledek bude stát za to.

    5. Nesnášíte pohyb

    Příčí se vám představa, že jste úplně zpocení, když vyjdete schody do bytu? Pot, bolest, únava, to vše je spojeno se cvičením a fyzickou aktivitou. I přesto, že byste se tomu rádi vyhnuli, je nutné mít dostatek pohybu. Cvičení bývá to první, co při hubnutí vzdáváme, proto je důležité naučit se mít z pohybu radost. Stačí chůze, schody, alespoň něco, z čeho budete moci mít radost, protože jste udělali další krok.

    6. Jídlo vás dohání k šílenství

    Neustále hodnotíte, zda je jídlo, které jíte zdravé? Dokonce koukáte, co jí ostatní, a pak máte špatný pocit, že jí nezdravě? Možná jste zdravé stravování vzali příliš vážně. I když se vám stane, že si dáte něco nezdravého, není nutné se cítit jako "odpadkový koš" a trestat se. Neustálá kontrola jídla totiž často vede k nepravidelnému stravování.

    7. Necháváte doma "nástrahy"

    Jsou to především sladkosti, které kupujete v obchodě ve víře, že jsou pro výjimečné příležitosti, ale v hloubi duše víte, že do příštího týdne nevydrží. Takovéto neřesti pak mají za následek, že místo hubnutí tloustnete. Důvod, proč si zrovna dnes dát ještě jednu čokoládu se vždy najde. Pokud nemáte pevnou vůli, je nutné si to přiznat a tyto pochutiny nemít v domě.

    8. Vážíte se každý den

    Každý den si stoupáte na váhu a těšíte se, že ukáže o kilo méně, ale ono nic. I když by se zdálo, že vážení bude fungovat jako motivace, je to přesně naopak. Pokud se vážíte příliš často, tak snadno propadnete dojmu, že se nic neděje a proto skončíte. Optimální je se váží max. jednou za týden či za 2 týdny, ale především nevzdávat to hned první měsíc, někdy to prostě trvá déle.

    9. Jste konzervativní

    Nechcete zkoušet nové věci? Možná to je příčina vašeho neúspěchu. Že něco funguje ostatním, není zárukou, že to bude stejné i u vás. Není nutné se bát vyzkoušet některou z nových metod.

    10. Teorie bez akce

    Máte načteno spoustu informací, co dělat, kam jít, ale nic z toho v praxi neuplatníte? Pak je jasné, že nezhubnete. Základem je užitečné informace využít v reálném životě. Teoretické znalosti se hodí do školy, ale při hubnutí pomáhají skutky.