Co dělat pro lepší zažívání ?

01.06.2017 15:40

Až 80 % lidí trpí různými zažívací problémy, které vznikají v důsledku nesprávného stravování. Tento problém se týká častěji žen. Nemusí to být pouze nadýmání, plynatost, zácpa, ale také průjem nebo operační zákrok. Co proti tomu můžete udělat, ať nemusíte brát léky?

Jaké problémy se mohou objevit?

Nadýmání- Plynatost

Nadýmání trápí až každého třetího člověka, vzniká jako následek stravování. Ovlivňuje ho strava a to nejen nadýmavá strava (brokolice, luštěniny, cibule atd.), ale také nevhodné kombinace jídel.

Zácpa a nebo pak naopak průjem

Zácpou trpí až čtvrtina lidí, přičemž častěji se vyskytuje u žen. Opět za ni může špatná skladba jídelníčku. Často ve stravě chybí vláknina, jež se nachází v zelenině a celozrnných potravinách. Někdy mají na ni vliv i potraviny, na než je člověk intolerantní nebo alergický.

Jezte pravidelně

Pravidelná strava je pro organismus velmi důležitá, naopak vyhněte se dlouhému hladovění nebo neustálému jedení. Hladovka na celý den jednou za čas neuškodí, ale hladovění půl dne a pak vyjedení celé ledničky škodí nejen na štíhlou linii, ale i na trávení.

Jezte pomalu

Snažte si najít vždy čas na to, ať se můžete v klidu najíst. Jezte pomalu, každé sousto pořádně prožvýkejte, ať je z něj jemná kaše.

Nekombinujte potraviny

Nekombinujte různé odlišné potraviny a jídla dohromady (například zákusek, sušenka, vepřo-knedlo-zelo atd.). Zatěžuje to žaludek, ve výsledku pak z jídla ani nic nemáte, protože se po chvíli bude jednat pouze o nějakou hmotu bez chuti.

Jezte dostatek vlákniny

V běžné stravě se vyskytuje celkem málo vlákniny. Vláknina se nachází v celozrnných potravinách, zelenině, ovoci, klíčcích, obilninách atd. Vláknina urychluje peristaltiku a taktéž má příznivý vliv na trávení, zvyšte proto její množství ve své stravě.

- Vyhýbejte se smaženým pokrmům

- Nejezte před spaním

- Dostatečně pijte

-Jezte ovoce a zeleninu každý den

- Omezte kontumaci cukru

-  Nepijte alkohol